Rinjani kuta lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van brechtje heijden - WaarBenJij.nu Rinjani kuta lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van brechtje heijden - WaarBenJij.nu

Rinjani kuta lombok

Blijf op de hoogte en volg brechtje

17 November 2016 | Indonesië, Lombok

Na een frissen douche maakte ik me klaar voor de tocht. Niels en Stijn waren onder tussen ook aangekomen. We maakte kennis en klommen de auto in met onze gids en 3 hulpjes. Dat waren mannetjes vanmorgen gever 1,60 en 15jaar oud die al onze spullen droegen op kun nek. Denk aan 40kilo. Met gemak klommen ze de berg op op hun slippers! Na 30 passen zweten ik al weet op allerlei plekken. Na ongeveer een 1,5 uur kregen we weten veel ste veel natuurlijk. En we zetten onze tocht veder. Er waren stijlen stukken. Maar ze zeiden dat het eerste morgen zou gaan starten. Na ongeveer 5u lopen waren we op het basis kamp. Hier zaten we op 2000m hoog en hadden een prachtig uitzicht. We kregen eten en keken naar de zonsondergang. Verschillende vormen wolken kwamen voor bij en we lieten onze fantasie er flink op los gaan. De grappigste dingen kwamen voor bij. Na dat de zon onder was gingen we eigelijk meteen slapen. Omdat we om 2u al weer veder moesten. Ik had een tent alleen maar ik had al lang door dat ik daar zou gaan bevriezen dis besloot tussen de mannen in te kruipen. Rond 2u werden we wakker gemaakt kregen een flink ontbijt en begonnen de helse tocht. Ronni was onze Gids een kerel van 20 ook 1,60 groot met een flik pak levens ervaring en een breden muziek smaak. Hij schaamde zich ook niet om fonetisch wat nootjes weg te geven. En hoog dat die kon zingen. Was gewoon hilarisch. Maar helaas was hij in de nacht niet goed geworden dus kregen wij een van zijn hulpjes mee. Een mennke van 15 die 3 woorden Engels sprak. Beetje huiverig begon ik aan de tocht. Niels was al vanaf het begin niet fit maar is de uitdaging toch aan gegaan. Mega respect! Hij heeft het eerste deel met de kleine man mee gelopen. Ik kon redelijk met Stijn mee. Met veel vloeken en tieren heb ik het eerste deel gegaan. Toen je de top bijna kon ruiken kon ok echt niet meer. Ik wilde ook gewoon niet. Alles deed pijn ik was moe en had geen adem. Maar je wil die top bereiken. Ik heb echt medere stemmen door me hoofd gehad dat ik het kan en echt niet kon falen. Bij het laatste stuk brak ik en wilde ik echt niet meer. De kleine man pakte me hand en kneep er in bij elke stap die ik zetten. Met veel pijn en moeite kwam ik aan op de top. En werd er zelfs een beetje emotioneel van. Ik deed het. Helemaal zelf oke met een beetje heel veel hulp van mijn 2 Vlaamse vrienden. Hoe vaak Stijn mij niet hele vieze cola heeft aan willen smeren tijdens de klim en bij elke stap die ik zetten en ik weer een halve stap terug viel en vloekte zij positief bleven dat heeft me echt geholpen. Op de top natuurlijk de foto's en daarna terug. Het was erg stel en heel zanderig dus je viel om de seconden op je kont. Mijne tenen deden mega pijn en me
Lichaam was echt moe. Maar we moesten nog naar het bazig kamp en dan nog 6u terug. Na een hapje eten gingen we terug. Ronni voelde zich al weer beter en heeft mij naar benden begeleid. Ik was een kop groter en 10x slomer maar hij heeft me als een echte man geholpen. Soms gingen we in een soort polonese naar benden en dan weer gewoon. Hij vroeg waarom ik niet met me vriend aan het reizen was. Gezegd dat ik die niet heb. Dit vond hij erg vreemd zo leuke meid. Nu weet ik dat ik erg in de smaak val bij indoboys dus heb het compliment maar aangenomen haha. Onder tussen deden mijn tenen z'n pijn en mijn knieën dat ik wist hier heb ik morgen spijt van. Toen we bij de eerste post aan kwamen kwam het met bakken uit de hemel. Het was een heerlijke verfrissende douche en de weg zou hier door veel makkelijker worden. En dat was ook je gleed minder uit. Na ongeveer 5 uur waren we helemaal door weekt en kwamen we bij de auto aan. Snel een frissen douche want warm water hadden ze niet ging ik met Stijn en Niels mee naar kuta lombok. De auto rit was 2,5u en de chauffeur had de arco op diepvries stand staan. Steeds als hij niet keek zetten ik deze warmen maar hij draaien hem dan weer kouder. Helaas. Na de koude rit kwamen we aan bij Lana Home stay een schattig huisje aan een drukken bij kuta. Ik had een berg viezen was dus die leverde ik in. We aten wat en gingen slapen. De volgende dag zijn we kuta in gegaan maar onze benen deden z'n pijn dat we een massage namen. De ene tent was nog loesjer dan de ander. Toch besloten Niels en ik de uitdaging aan te gaan. In een krakend hutje stapte we binnen. Het kussentje stonk zo erg dat je spontaan nok out zou gaan. De vrouwtje gingen even weg we moesten ons klaar maken. Na 10min kwamen ze binnen. Eentje schreeuwde dat naar een ander waar op wij dachten oke nu worden we vermoord. Ze begonnen aan de massage. Het leek als of ze over mijn rug aaide dus ik gaf aan dat het wel wat steviger mocht. Dit hielp helaas niet. Tussen de kippen en moter geluiden zouden we een ontspannen massage hebben moeten krijgen.
Na 20min stonden we weer buiten. Ik keek Niels aan met de vraag of we wel echt een uur hadden gehad. Maar we hadden beiden ook niet echt iets van we willen meer.
In de avond gegeten en er was een poolparty aan de gang bij ons hotel. Na het eten wilde wij er even bij gaan chille maar echt 10min later stopte de muziek en was het feest ten einden. Het was 10u savonds. Weer een beetje jammer. Nog wat gefilosofeerd over het leven met wat biertjes en daarna toch ook ons bed opgezocht.
De volgende ochtend was het plan om wat strandjes langs te gaan in kuta. Helaas regende het mega erg dus hebben we beetje rond gezworven in kuta wat ook prima was. Ik boekte een surf lesje voor de volgende dag en een hotel omdat alle hostels vol zaten in de omgeving had ik zo iets van dan ff 2 dagjes alleen en dan naar de gili's terug. Ik nam afscheid van mijn Vlaamse vrienden die me bij mijn gast house afzetten. Ik moest 200m lopen maar het was zeker een kilometer door een lusje buurtje dus dat begin al lekker. Toen ik aan kwam en me kamer zag kwam de schimmel me tegemoet. Dat was het eerste echte ik voel me kut momentje. Na wat Skype belletjes heb ik gesloten om een hotel te boeken die duurder was en wat luxer. Maaar ik had natuurlijk weer niet goed op gelet dus had ik een hotel helemaal buiten het centrum geboekt dicht bij de luchthaven. Had had de volgende dag een surfles en dacht kijk kijken even waar ik terecht kom anders vlieg ik de volgende dag naar Java.
Om 9u werd ik gehaald en ging ik surfen. Na war zout happen en botsingen met chineesen ging het wel erg lekker. Na wat goeie golven en een hapje eten ben ik afgezet bij me hotel. Lekker luxe maar niks in de omgeving kwam ik aan met me tenen vol zand in een te luxe hotel. Met mannen met lange baarde en jurken. Dat je denkt wat de f doen ik hier met mijn backpackje. Dus dan maar de ticket naar een nieuw avontuur. Jakarta!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Indonesië

Ik met al me nieuwe vrienden maar vooral met mezelf

Recente Reisverslagen:

27 November 2016

Java

17 November 2016

Rinjani kuta lombok

17 November 2016

Rinjani kuta lombok

12 November 2016

Gili trawangan en are

02 November 2016

tempels, regen en love songs
brechtje

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 12996

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2016 - 05 December 2016

Indonesië

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

18 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Suriname

Landen bezocht: