Ja hoor veilig in indoland - Reisverslag uit Indong-ni, Zuid-Korea van brechtje heijden - WaarBenJij.nu Ja hoor veilig in indoland - Reisverslag uit Indong-ni, Zuid-Korea van brechtje heijden - WaarBenJij.nu

Ja hoor veilig in indoland

Door: Brechtje

Blijf op de hoogte en volg brechtje

27 Oktober 2016 | Zuid-Korea, Indong-ni

Hee allemaal,

Ik kreeg de vraag of ik weer een reis verslag bij wilde houden. Eerste instantie had ik daar geen zin in maar omdat ik zo veel fans heb zal ik er toch maar aan toe geven.

Nou de keuzen is gemaakt en gevallen op Indonesië! Land van de scooters en de spleet ogen het lekkeren eten en tempels.
Maar laten we bij het begin beginnen.

Amsterdam Schiphol! Na wat dikke tranen bij broer lief ging ik den met mama in checken. Na een uur of wat in de rij kon ok zo door lopen. Mama nog uitgezwaaid ook met tranen natuurlijk want spanend vond ik het wel in me eentje ver weg van mijn lieve bedje en onbeperkt bellen. Diepen zucht en gaan met die banaan. Beetje rond gezweet in de taxfree winkels was het tijd om te borden. In de rij bij het intacken had ik al
Met een vrouw gesproken ze ging naar Thailand alleen . Al vrij snel kwam ik er achter dat iedereen die alleen was naar Thailand ging. Lekker dan... maar na een vlucht van 5 uit en een overstap op doha werd ik op mijn schouder getikt door een Belgiës meisje. Ze ging ook alleen naar balie. Na een mega lange rij voor de visas en vervolgens met zweet in je naar staan wachten op onze koffers in de hoop dat ze mee zijn over gestapt. Vertelde Ze dat ze van uit België een taxi geregeld met een Nederlands sprekende indo. Die mij heel lief af zetten. We gaven elkaars nummers en zeiden elkaar gedag. In mijn hostel was het dood stil. Niemand te bekennen op de receptioniste na. Ze bracht mij naar me kamer. Tis een smal hok met ja je raad het al een kapotte arco. Maar goed geen man overboord. Ik kreeg uitleg over mijn bedje. Lijkt een beetje op zon bed dat in de muur zit bij een boederij. Maar dan met een rolgordijn. Onder kon ik mijn spullen kwijt. Na een douche en wat eten was ik best moe en ben ik gaan slapen.

Na Een goede nachtrust ging ik ontbijten. Er kwam een Amerikaan bij me zitten. Hij kletsen de oren van me kop. Gelukkig hoefde ik noet altijd antwoord te geven want hij ging zo weer veder. Na voral zijn levens vehaal ben ik naar de Mike gegaan om een kaartje voor mijn telefoon te kopen. Na 6 rondjes door een te duur winkel paleis te hebben gelopen kwam ik er achter dat ik verkeerd zat. Moest een gebouw veder zijn. Uiteindelijk in het kuisten gebouw kaartje gekocht en even de h&m ingegaan want die is hier ook. Hel yeah geen big boebie verhalen want de maatjes zijn hier klein! Voor de mensen die mijn. Verhalen uit su hebben gelezen. Jullie weten wat ik bedoel. Maar goed ik deaal
Af. In de middag richting kuta strand gegaan. Met een scooter taxi. Ik liep het strand op en werd bijna de zee in getrokken om te leren surfen. Gezegd dat ik dat vandaag niet wil. Aaah zeker van Europa. Draaiend met me ogen liep ik weg. Blijkbaar ben je een Europeaan als je niet surft oke goed om te weten. Na een frissen duik in de zee en even te hebben genoten van de zon ben ik de stad in gegaan en heb wat toerischiese winkeltjes bekeken. Een tas gekocht waar ik me nogsteets van af vraag of ik nirt flink ben afgezet maar goed zal wel ooit goed te recht klme zal ik maar zo denken. Na wat winkeltjes even een massage genomenheerlijk ontspannen. Blijkbaar zaten mijn billen flink vast want die kerel ging er wel 100x overheen met zijn handen. Dus die zitten nu lekker los.

Terug in mijn hostel besloot ik naar uluwatu tempel tegaan. Ik ging met de scooter taxi. Van te voren hadden we een prijs afgesproken 50000rp das 3euro ongeveer. Maar de rot duurde en duurde ik dacht bij mezelf als het maar niet 500000rp is want dat heb ik niet. Maar gelukkig had ik me niet in de 0 vergist. Dus stond me niets in de weg om de tempel te beklimmen en een traditioneele dans bij te wonen. Terug van de dans was de zon onder en wilde ik terug naar mijn hostel. Nergens kon ok een taxi krijgen. Het zweet brak me uit sta ik dan in het do ker. Dus toen een taxi zomer meeter. Voor het dubbelen. An de scooter taxi bracht hij me terug. Uiteindelijk had ik nog te wijzig. Maar de man werd niet boos en kon ik toch uitstappen. Ondertussen had India geen geld en honger. In het hostel gevraagd waar ik kon linnen. Toen ik de weg had gekregen kwam
Ik chris de Amerikaan tegen.hij had pizza over en vroeg of ik die wilde. Dit kwam mij wel heel goed uit. Dus ben ik bij hem aangeschoven en hebben we de dag door genomen. Merk dat het steeds beter gaat ook al klets ik nog lang niet op mijn niveau terug het is iets :). Later kreeg ik een berichtje van evine het meisje uit België of ik morgen mee op trip ga in ubud. Dit besloten om te doen.
Dus al met al tot nu toe gaat alles goed en valt het best mee.
Praat nog niet in mezelf dus dat is een goed teken.

Xx

  • 27 Oktober 2016 - 17:40

    Annelies:

    Super! Je praat nog niet met jezelf.....

  • 27 Oktober 2016 - 18:00

    Koen :

    Let je wel op je cameltoon?
    Geniet ervan xx

  • 27 Oktober 2016 - 18:10

    Irma:

    leuk verslag weer.

  • 27 Oktober 2016 - 20:34

    Annemieke:

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt. x

  • 27 Oktober 2016 - 23:00

    Lisanne:

    Leuk!!!! Heb je het boekje al gebruikt?

  • 28 Oktober 2016 - 03:11

    Brechtje Vd Heijden:

    Nee nog niet gedaan Lisanne. Ik heb nog tijd. Haha.

  • 28 Oktober 2016 - 06:44

    Erik:

    Boeiend verhaal en belevenis. Tot de volgende keer. Groetjes ome Erik Have fun

  • 28 Oktober 2016 - 11:23

    Mama:

    Fijn omte lezen dat het begin goed is begonnen ondanks de kleine opstakel.
    Ik als mama ben wel heel erg trots op jou en blijven genieten deze ervaring nemen ze niet meer af.
    Dikke kuffel

  • 29 Oktober 2016 - 14:31

    Harma :

    Hej Brecht!
    Wat een leuk verhaal zeg!!
    Topper ben je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Indong-ni

Indonesië

Ik met al me nieuwe vrienden maar vooral met mezelf

Recente Reisverslagen:

27 November 2016

Java

17 November 2016

Rinjani kuta lombok

17 November 2016

Rinjani kuta lombok

12 November 2016

Gili trawangan en are

02 November 2016

tempels, regen en love songs
brechtje

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 13059

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2016 - 05 December 2016

Indonesië

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

18 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Suriname

Landen bezocht: